image

Badarawuhi di Desa Penari

BO
Horror
6.1
Critic Score
6.3
Audience Score
Movie Info

The village still holds many mysteries. Piece by piece of mystery is revealed, including the terror of the most feared entity, namely, Badarawuhi.

Genre :Horror
Original Language : Bahasa Indonesia
Director :Kimo Stamboel
Producer:Manoj Punjabi
Writer:Lele Laila, Simpleman
Cast:
Aulia Sarah, Maudy Effrosina, Jourdy Pranata, Claresta Taufan, Moh. Iqbal Sulaiman, Ardit Erwandha, Diding Boneng, Aming Sugandhi, Dinda Kanya Dewi, Bimasena
Release Date:11 Apr, 2024
Runtime: 2 Hours 2 Minutes
Production Co:MD Pictures



Where To Watch
xxl-logo


Critic

7
Badarawuhi di Desa Penari Score
May 06, 2024
icon
Muhammad Hasib
Verified
Rekomen Filem

Perlu dilayan sebagai stand-alone & lupakan filem KKN arahan Awi Suryadi.Cuba ambil beberapa recap tentang Mbah Buyut & gelang dalam KKN.

Kimo Stamboel memperluaskan visinya sebagai seorang pengarah yang berkredibiliti memberikan lore & world-building yang sedikit sebanyak boleh difahami penonton dalam Badarawuhi Di Desa Penari.

Jika ditonton sebagai prekuel ianya adalah sebuah filem prekuel yang gagal, kerana tidak menampilkan backstory Badarawuhi itu sendiri malah menceritkan tentang Dawuh-Dawuh yang terpilih & terkena sumpahan Badarawuhi serta ingin memulihkan sumpahan tersebut.

So far Badarawuhi disini tampil high-class, kemewahan dari segi teknikal yang A+++ shot in IMAX yang reallt recommended.Selebihnya biasa sahaja & terdapat reference yang banyak seperti di KKN.



Where To Watch
xxl-logo